26 Ağustos 2014 Salı

Okul önlüklerinde; Balinler!!!

Okulların açılmasına az kaldı..
Arda ilkokula başlayacak..
Kalbim pıt pıt..yok..güm güm atıyor...
Bilen bilir, okul ile imtihanım çok zordu..

Eylül ayında dönen reklamları hatırlar mısınız o zamanlar?
"Okul önlüklerinde Balinleriz...Lay lay lom...Balinleriz Heyy!!"
Yüreğim sıkışırdı..İçim kararırdı duyunca o nameli önlük reklamını..

Hala fena oluyorum o günleri hatırlayınca...
Bir uzman ile bir vesileyle sohbet ederken benim bu okul fobimi deşti..
Bir dolu soru sordu..Cevapları genelde evet..
"Tanımlanmamış öğrenme güçlüğü" vardı büyük ihtimalle bende..
Eskiden "dalgın" veya "tembel" diye hatta ileri gidip "salak" diye etiketlenen çocukların çoğunda olan bir şeymiş..
Anlattı teknik olarak da..işte beynin loblarında bi takım karmaşıklıklar filan..tam hatırlamıyorum..
Bak buna da yoğunlaşamamışım o an!! :)))

Öğrenme güçlüğü olup çok yetenekli mimar olabilir mesela bir kişi..görsel hafıza filan hepsi apayrı şeyler...
Neyse ben de evet dalgındım..tembeldim..her türlü etikete okay...Ama salak değildim abicim..Ben asla çarpım tablosunu öğrenemedim, daha önceki okulla ilgili yazılarımdayazmıştım...Hala da bilmem..Ama bakın geçen gün feybukta ne gördüm..seyredin videoyu bişi dicem!!


la table de multiplication hyper symple



Ahanda ben bu mantığı ilkokul 5 de çözmüştüm abicim! Vallahada billahada...Anadolu Liseleri/Özel okullar sınavlarında "Başla" gongu çaldığında ilk iş bu tabloyu yazmıştım müsvette kağıdıma..Ordan soru gelirse bakıp yazıyodum :))
Yaaa işte bööyle, akıllı karıyım vesselam da işte türk eğitim sistemine emanet edilmiş çaresiz bir öğrenme güçlüğü vakasıyım o kadar!!
Kimbilir ne mimarlar ne avukatlar ne doktorlar çıkacaktı bünyeden de..olmadı işte, sistemin suçu!!
Aslında ben sporcu kimliğimle devam edecek tiptim tam..En şaaşalı döneminde ÖYS ye hazırlık diye dersane-gözleme-hamburger-sakarya caddesi piyasası çerçevesinde yüzmeyi bırakıp 10 kilo alıp, o dersanede gördüğü hiç bir haltı hatırlamayıp sadece dil puanıyla üniversiteye girecek bir dilci olmamalıydım..O dönemi daha da sporla geçirip yurtduşındaki emsaller gibi bir 5 yıl daha devam edip, sonrasında işi başka boyutlara taşıyabilseydim keşke..Ama işte bunlar da hep sistemin suçu..Kahrolsun baĞzı eğitim sistemleri ve onları icat eden devlet politikaları!!!

Ne diyorduk nereye geldik...İşte bu duygular içerisinde oğlunu okula başlatan bir ana olarak..Allam yaleppim ne olur genlerinde bana çekmemiş olsun diyorum, duyduğum olumsuz hisleri yansıtmamak adına kendime iyi bir teatral performans diliyor, tüm okullu bebelere bol şans ve zihin açıklığı temennisinde bulunuyorum..
Hadi selametle yavrular ;)

3 yorum:

senay c dedi ki...

Kolay gelsin,hayırlı olsun Itır 'cım.
1.sınıf her çocukda farklı yaşanıyor. Kulaklarını tıka gitsin:)

anne kaleminden dedi ki...

bence her şey çok güzel olacak, başarılar diliyorum :)

Yasemin Aktuğ dedi ki...

Bu sene hepimizi farkli deneyimler bekliyor Itir'cim.
Ve malesef bağzi yanlis eğitim sistemleri ve politikalari halen daha devam etmekte
Not: Kredili sistem mağduru anne

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...