27 Şubat 2013 Çarşamba

Ay, yazdım rahatladım vallahi!



Geçenlerde eve gelen bir arkadaşımız, buzdolabının üzerindeki fotoğraflara baktı ve "Aylin'in sadece bir fotoğrafı var?" dedi soran bir tavırla. Evet gerçekten de Arda'nın türlü fotoğrafının yanında Aylin kızın sadece 1 adet fotosu vardı..O da 3-4 aylıkken çekilmiş, aslında gayet Arda'nın bebekliği zannedilebilecek (evet üzerinde de Arda'nın eski tulumu var!) bir foto.

O gün o muhabbet üzerine kah kah kih kih ikinci çocukların düştüğü durumlar hakkında bol bol tespit yapıp güldük ama sonra kendi kendime "Yuh!" dedim, "bari otur da iki satır yaz".

Aylin'e hamileyken haftalarımı saymazdım, unuturdum, Banu'yla yogaya gidiyorduk, orda sorulunca hep Banu'nun cevabına 4 hafta ekler öyle cevap verirdim. Neden yazdım bunu? Aylin kız "şu kadarlık" oldu yazacak oldum, ay hesabını tutmadığımı farkettim, ordan şeyettirdim. Genelde "29 Mayısta 2 olacak" diye cevaplıyorum yaşı sorulduğunda. Arda'da 24 aya kadar ay hesabı tutmuş, sonrasında koyvermiştim. Bu sefer 18 den sonra koyverdim. Neyse şimdi barnak hesabı yaptım da; Şubatın 29 unda 21 aylık olacak bizim kız cüce ama bu ay da aksi gibi 28 çekiyor, 1 martta diyelim o zaman :)

21 aylık bir özet yapalım o halde..Gelişim notları kayıt altına alınsın..Hatırladığım kadarıyla:

2 ay 10 günlükken yüzüstünden sırtüstüne döndü. Bence bayağı bir erken oldu bu iş. Şaşırdığımı ve not ettiğimi hatırlıyorum. Yazlık evdeydik, uyurken yüzüstü bırakmıştım üst katta bir yatağa, 2 saat geçipte uyanmayınca şuna bir bakayım diye yukarı çıktığımda kendisini tavanı seyrederken bulmuştum. Sonrası geldi ve öyle yataklarda başı boş bırakamaz olduk.

6,5 aylık emekledi. Şimdi yazınca bu da erken geldi ama valla öyle. 7 aylık olduğu Aralık ayı sonundan fotoğraflar var elimde delil, emekleyerek yılbaşı ağacına gidip topları çekiştiriyordu. Gayet rahat desteksiz oturuyordu (bkz. son foto) Arda'nın arabalarının tekerlerini döndürmeye çalışıyordu.

11 aylık yürüdü. Ne bir video var elimde ne de belleğimde o an. Ilk Muya şahit olmuş olabilir, valla şimdi de kastım ama hiç yok ilk adımlar bende. Arda'nın ilk yürüyüşü çok net hafızamda, 15 ay beklediğimiz için mi acaba? :P

8. ay kesinkes memeyi bıraktı. 6. ayda "Yaa, bu ne yeaa?!" kıvamında burun kıvırmaya başladığı memeyi zorla, hasbel kader 8. aya kadar götürmeyi başardım. Son ay sadece uyumadan 2 fırt kıvamında geçti ve sonunda "Ehhh, yeter be kadın, zorla tıkıştırma şunu ağzıma!" dedi ve net bir şekilde bitirdi bu faslı. Hamileyken "Ay bu sefer 22 ay emziremem vallahi!" diye vit vit ötüyordum, duydu herhalde. Fakat bu sefer süt çok daha bol, kafa daha rahattı, ne yalan söyleyeyim bozuldum azcık. Bari 1 yılı görseydik dedim ama neyse bir yandan da Arda gibi emerek uyumaya alışmamasını bir kar gördüm hep.

7. ayda antibiyotik ile tanıştı. Geçen sene kış korkunç geçti. Sürekli hasta oldu. Doktorumuz: "Evde kreşe giden bir abi/abla oldu mu, bebeği de okula gidiyor sayın" dedi. Arda ilk antibiyotiğini 2,5 yaşta kullanmıştı, Aylin'e 7. ayda kısmet oldu. Yaşını da hastalıkla karşıladı, doğum gününü 39 ateşle geçirdi. Haliyle parti, pasta, cici kıyafet ve neşeli fotolar yok o güne dair.

Battaniye. Security blanket, Linus, comfort object, ne dersen de..işte o hayatımızın bir parçası olan battaniye. (bkz ilk foto) 7-8 ay arası kendi seçti, bize bu bağlanışı seyretmek düştü. Biz nereye o oraya..Uyku, öfke, üzüntü..her derde deva. Top topları okşanarak, minik rulolar yapılıp işaret parmağı içine sokularak sakinleşilir, transa geçilir. Sanırım uzun yıllar bizimle beraber olacak, 3. yedeği almalı tez zamanda..

Yemek-katı gıda. Katı gıdaya geçiş bir fecaatti. Belki bir gün yazarım, şimdi ise ehh diyeyim ve keseyim, beslenme konusu uzun ve hiç de eğlenceli değil..en azından bizim maceralar öyle değil..

Uyku. Tahtaya vuralım, detaya girmeyelim ;)

Konuşma. "Anne, baba, arda, aydede, aç, öp, büyüü, çüçüü, meme, mama"...gerisi dıgıl dıgıl!!

İşte böyleee..çok klasik bir yedi, içti, sıçtı, hanimiş de benim minnoşum temalı bir post oldu ama ne yapalım artık, vijdan rahatladı, üzerimden bir yük kalktı..

Asıl ilginç lakırdılar, Aylin'in şahlanarak tırmanışa geçen asabiyeti, kafasına vurulup elinden oyuncağı alınan gariban bebeden, tekme tokat, abisinin ve diğer bilumum bebenin elinden ekmeeni, oyuncağını ve dahi emziğini kapan cadoloza dönüşme hikayesi pek yakında bu blogda.





10 yorum:

saricizmeli dedi ki...

he he, bizim NE nin de yok hiç bu kayıtları. Ama NE biraz abartılı önden gittiği için yazmaya da çekinnmiştim ben. 11 aylık yürüdü, 14 aylık ikili cümle kurdu, 18 lık şakıdı yazmak garip geldi.

Bu kızda ayrı bir cinlik olduğunun farkındasınızdır di mi.

Çizmelerine de bayıldım.

Itır dedi ki...

Şekerim, NE ışık hızıyla gidiyor, bizimkisi hareketlenme konusunda pek hızlıyken konuşma konusunda sanırım anasına çekip 3 yaşında anca 2 li cümlelere geçecek. Hatta yorumun iyi olmuş, konuşma başlığını eklemeyi unutmuştum, ekledim :)

Çizmeler tabii ki Arda2dan kalma :)

Öperim çok çok..Gerçek d.gününüzü de burdan tekrar kutlarım ;)

Adsız dedi ki...

Naz dedi ki: bizde Isik'in basili fotosu bile olmayabilir, kizcaaz 18inde 1. Yasini bitirdi heralde buzdolabina ilk dogumgunu fotolarini koyucaz :) zaten tip ve kiyafetler olarak Dogu'nun kopyasi oldugu icin abinin eski fotolarini yutturmayi planliorum ilerde :)

Adsız dedi ki...

Naz dedi ki: bizde Isik'in basili fotosu bile olmayabilir sadece facebook'da fotograflari, var umarim bi gun cokmez sistem.. kizcaaz Subatin 18inde 1. Yasini bitirdi heralde buzdolabina ilk dogumgunu fotolarini koyucaz :) zaten tip ve kiyafetler olarak Dogu'nun kopyasi oldugu icin abinin eski fotolarini yutturmayi planliorum ilerde :)

Itır dedi ki...

Naz :)) Bak o da bir taktik. Evladım o kdar benziyordunuz ki ufakken, ayyynı ikiz gibiydiniz! :))
Yeni yaşınız kutlu olsun bu arada!!

Adsız dedi ki...

Naz dedi ki:eskiden yorumlarimin uzay boslugunda yokolmasina inat su an ikiser ikiser cikiyolar :) cok tesekkur edioruzz..

Burcu dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Burcu dedi ki...

Itırrr, istek alıosan, daha çok 2. Çocuk bakımı, davranışı üzerine yazmanı isterizzzz! Bu yazıya bayıldım! Hepinize sevgiler!

Unknown dedi ki...

Mira'nin UGGlarini Arda'nin yapmissin ya :P

Unknown dedi ki...

Mira'nin UGGlarini Arda'nin diye kakalamissin yaziyordum; yorumumum kendi kendini imha etti ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...