24 Şubat 2012 Cuma

4 yaşına gelmemiş bebe için hain planlar!

7 yaşımız gelip çattığında mahalledeki yada mahalleye en yakındaki okula gönderilirdik biz. Anam babam devlet ilkokuluna. O zaman ilkokul 5 yıl, sonrasında Anadolu liseleri ve özel liseler sınavı var, o şekil devam ediyordun öğrenim hayatına. İmkanın varsa özel okul (ortaokul+lise), başarılı isen Anadolu lisesi, imkanlar kısıtlı ve sen de pek çalışkan değilsen normal lise...Buydu olay. Ben ortalamanın altında ve gayet aklı bir karış havada bi velet olduğum için sınavların hiç birini kazanamayıp dolambaçlı yollardan özel bir okula gittim. Abim ise akıllı ve çalışkan bir tip olarak Anadolu Lisesinde okudu..Zaten o doktor çıktı, ben filolog diye bişi oldum, ittire kaktıra!!

Lafı dolandırmayayım; sonraları sistem değişti, 8 yıl zorunlu eğitim geldi. (ki bu ara gidici gibi görünüyor) Özel okullar ilköğretim kısımlarını açtı, düz ilkokullar ortaokul eklediler bünyeye, bir de bir dolu sınav çıktı; SBS, OKS, ki bunları hiç bilmedim, anlamadım, merak etmedim...O zamanlar Arda bebekti ve bu olaylar hiç ilgimi çekmiyordu, "Amaan daha çok var" rahatlığındaydım. Tek bildiğim hiç birşeyin eskisi gibi olmadığı, çoğunluğun artık devlet okulunu tercih etmediği, okulların kura veya ufacık bebeleri "özel yetenek sınavına" tabi tutarak aldığıydı. Bir çok arkadaşımız bebesini 4 yaşındayken lise sona kadar devam edeceği okula vermiş oluyordu bile!

Şimdi Arda 3, 5 yaşı devirdi. Haziranda 4 olacak. Bazı okullar bu mayısta kayıt açıyor 2008 liler için. Aklımızda olan bir, iki yabancı okul için geç bile kaldık, 3 te alıyorlardı. Şu ara biraz tutuştum. Okul değiştirme işine bu yıl hiç girmek istemesem de ileride 4 yaştan alan okulları araştırmadım, denemedim demek istemiyorum, işin aslı, şu sistemi ve ilgilendiğimiz okulların nasıl işlediğini görmek istiyorum.

O yüzden biz okul turlarına başlıyoruz ahali! Ve bugün ilk randevumuz, hem Memo'nun hem de benim mezun olduğumuz lise ile. Burada önemli bir not düşmeliyim; bu lise (tabii şimdi kreş-ilkokul-ortaokul-lise kombini bir yer) Memo'nun çok severek, benim ise nefret ederek okuduğum bir okuldur!!  Nefret ederek okuduğum okula bebemi yollamak tabii ki hiç içimden gelmiyor ama gel gör ki okul Ankara'nın iyi okullarından ve bize uygun olan az seçenek arasında yer alıyor..Belki de bende bir arıza vardı, zaten pek tembeldim, okulla aram hiç iyi olmamıştı diyerek, okuluma bir şans vereceğim sanırım. Bu arada okulla aram hiç iyi olmamıştı derken bir anektod anlatayım:

Bir yaz ben ilkokuldayken İstanbul'da adalar vapuruna binmişiz, martılarla hoşbeş ederken babama dönüp; "Keşke bu gemi batsa" demişim, babam hayretle; "Neden kızım?" diye sormuş. "O zaman okula gitmek zorunda kalmam" demişim! Bir nevi ölmeyi yeğliyormuşum okula gitmeye! Hahahah çok patolojik bir olay ama hakkaten okulla ilişkimi yazsam roman olur, bir başka postta okul anılarımı ele alayım ben bir! :)

Neyse..kafam karışık benim. 6 yaşa kadar kreşte kalıp o zaman alan okullar ile mi şansımızı denemeli, yoksa şimdiden daha kolay sokabileceğimiz okulun kreşine mi versek? Devlet okulu mu, özel okul mu? Köklü liselerin okullarını mı tırmalasak, "çekilişsiz kurasız" alan butik okullara mı yönelsek? Türk eğitim sistemi mi yoksa denkliği bile olmayan yabancı okullar mı?

Sen bu yazıyı okuyan anne/baba, ne düşünüyorsun çocuğun için????

8 yorum:

anne kaleminden dedi ki...

keşke hangi okul olduğunu da yazsaydın zira merak ettim :) eğer imkanım olsa hiç düşünmeden tevfik fikret e ya da ted e gönderirdim. ama malesef bizimkiler devlet memuru çocuğu olarak eve en yakın devlet okuluna gideceğe benziyorlar...

Yasemin Aktuğ dedi ki...

Itırsenin şu yazını okuyana kadar öyle bir derdim yoktu. Daha çok var modunda idim.
Dolayısı ile bir fikir beyan edemiyorum.

Burcu dedi ki...

Itır benim oğlan 4 oldu bile ama senin kadar düşünmemişim bu konuyu farkettim.Zor işler gerçekten ve benim de bir kararım yok maalesef :(

Anne İş'te dedi ki...

başım tuttu...

ucanbalon dedi ki...

Süper bir konu olmuş, şu anda çok uzun yazamayacağım ama ilk fırsatta uzun uzun yazmak isterim, zira benim de 2008'li bir sıpam var ve bir iki okulla ön görüşme bile yapmak zorunda kaldım:)
Sevgiler

Itır dedi ki...

anne kaleminden, bu kadar düşündüğüme bakma, bizim de durum aslında 2 bebeyi özelde okutacak gibi değil..yakınımızda çankaya ilkokulu var..oraya gidecekler belki de..ama ortasonda sınavlara girsinler, orta öğrenim boyunca yarış atı gibi dersaneye gitsinler, sbs lere girsinler hiç istemiyorum..o yüzden gönlüm özelden yana..ama tabii cüzdan ne diyecek göreceğiz..

yasemin antalya da durum daha farklı olabilir..benim bu kadar tutuşmamdaki önemli sebeplerden biri benim okulumun bahsettiğim gibi bu yıl kurasız alması mezunlarının çocuklarını...bir de düşündüğümüz yabancı bir okul var..onun için son şans...yoksa ben de daha bu yaşta bunları düşünüyor olmaktan dolayı fena sıkkınım..

burcu..6 yaşı mı bekleyeceksiniz?

anne iş'te..benimki de zonkluyor! :)

uçanbalon haydi yaz..çok merak ettim ne düşünüyorsunuz!!??

Adsız dedi ki...

Naz dedi ki:bir gece emzirmesinde bunu okudum ve hep aklimda olan ama hep erteledigim-ama artik erteleyemeyecegim-bu konuyu karsimda gorunce bi an uykum kacti..neyse sonra hizla geldi :)esim de ben de memur olan ailelerimizin borc harc bulup ted'de okuttugu cocuklariz o yuzden su anda durumumuz olmamasina ragmen kendimizi son sinira kadar zorlayip ted'e gondermek epey agir basiyo...yine de birkac okulla da on gorusme yapmak icin harekete gecmem gerektigini dusunuyorum...deneyimlerimi paylasmaya devam edicem :) sevgiler

Adsız dedi ki...

oyyyh, daraltiyor bu konular beni. Biz icinden cikamadigimiz icin o sistemden kactik. O yuzden oneride bulunamayacagim ama teselli edecegim. Bizim cocuklarimizin cogu su anda mevcut olmayan islerde calisacaklar. Onlar buyudugunde basari ve is hayatina dair kavramlar daha farkli olacak. Univesitelerin bile cogu online olacak, kaliteli egitime ulasmak kolaylasacak. O yuzden bence en onemli sey cocugun OGRENMEYI ogrenmesi okul hayati boyunca. Arastirmayi, ogrenmeyi tutku haline getiren birey, elini attigi her konuda basarili olur. Aslinda cocuklar zaten boyle doguyorlar, yani bizler icin onemli olan onlari degistirmeden, ogrenme ve kesfetme tutkularini baltalamadan buyutmek. Ogrenmenin cok onemli bir kismi okulun disinda gerceklesiyor, ozellikle gunumuzdeki teknoloji ile ailelerin destegi ve yonlendirmesi daha da kolaylasmis ve cocuklar icin cazip hale gelmis durumda (bilgisayardan, ipad, iphone applikasyonlarindan ve internetten bahsediyorum tabii ki). Benim sahsen cocuklarim icin hedefim yabanci bir hatta birkac dili akici birsekilde konusabilmeleri, teknolojiyi guvenli ve efektif bir sekilde kullanabilmeleri ve en en en onemlisi, arastirmaci, kasif ruhlarini kaybetmeden ogrenmeyi ogrenmeleri. Bu kadar... O yuzden kendinizi fazla bunaltmayin, cocuklugunu yasasin, mutlu olsun, kesfetsin. zaten sunacaginiz imkanlarla hayatta basarili olacagi bir egitim alacak belli ki. icinize en cok sinen ne ise, cocugunuz icin de dogru olan odur. sizden baska kimse bilemez bunu. cocugunuzun elini tutup ic sesinizi dinleyin, bakalim ne diyor. sevgiler...
Selen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...