14 Haziran 2011 Salı

Zzzzzzzzzzzz!!!

Pek uykum var!
Kız uyudu, ne yapsam delisi oldum..
Internete mi takılsam? Facebook, bloglar, mailler derken çok vakit alıyor,
Biraz bebek gelişimi mi okusam? Eeeh salla, ikinci çocukta kitap mı okunurmuş? :)
Azıcık yatıp uyusam? Annem evde olsa bu seçeneği seçmediğim için fena paylardı beni ama bugün yok kendisi
Ortalık toplasam? Uff..boşver...
Cevapsız aramaları geri arasam? Hiç enerjim yok ama çene çalacak..
En iyisi internet seçeneğini seçeyim, ama sadece 1 saat, kalan 1 saatte de uyurum biraz...(Genelde uyanana kadar kıçım kalkmaz sandalyeden ya neyse!)

2 haftayı devirdik..Aylin kız şimdilik sakin gibi, minnacık, kedi gibi sesler çıkarıyor, mis gibi kokuyor..Unutmuşum bebek hallerini, o kadar garip geliyor ki bazen! Hele o kadar ufak bir şeyin altını temizlemek, üstünü değiştirmek ne zor geldi anlatamam..Alışmışım koca dananın kolunu bacağını hoyratça tutmaya, boğuşmaya, bu narin ve nazenin kızın kolunu bacağını tutmak pek zor geldi..Haa bir de şunu belirteyim kuku temizlemek pek zormuş, gözünü sevdiğimin pipisi!! :)

Arda hatırladığım kadarıyla altının açılmasına bayılırdı, ilk banyosunda nirvanaya ermişti vesaire..Bu kız tam cadı, alt açma bir dert, banyo ayrı dert..Ciyak ciyak! Neyse banyoda daha sakiniz artık ama hele ilk günler nasıl elim ayağıma dolaştı..ter içinde tüm çıtçıtları ters ilikleyerek tamamlıyordum işlemi!! Doğumundan belliydi zaten..Arda'yı ilk göğsüme verdiklerinde susmuş, gözleri bana dikip bakmıştı öylece...Bu cadı kız, doğumhaneyi inletti, yetmedi koridoru yıktı, neyseki odada meme ile sakinleşti, güya doğumhanede hemen emzirecektim, ne mümkün!!

İkinciler bir kenarda kendi kendine büyürmüş derler ya..Kısmen doğruymuş..İnsan ilk "bebek" incinmesin diye 40 takla atıyor..Mesela zavallı Aylin kız meme emerken Arda bir arıza çıkarttığında, memeyi kızın ağzından çekip, anneme şutlayıp Arda' ya koştuğumu ve onunla ilgilendiğimi hatırlıyorum bir gün...Şu an ben de daha iyiyim, daha sakinim, ama ilk günler Arda' yı çok kafama taktım..O yokken gündüzleri fotoğraflarına bakıp ağladım, sürekli kreşi arayıp nasıl olduğunu sordum..Kendisine karşı belli etmemeye çalıştım, sakin ve hep güleryüzlü olmaya çabaladım ama belkide lohusa duygusallığıyla biraz Arda'ya karşı vicdan yaptım..Kimbilir daha ne hallerimiz olacak ama sadece 15 günü değerlendirmek için yazıyorum, son birkaç gündür daha iyiyiz..Sabahları okula gitmeyeceğim serzenişleri şimdilik bitti, akşamları da kız uyuyor olursa o okuldan döndüğünde, yemek faslı da sakin ve mutlu geçiyor...

Arda o kadar birden büyümüş geliyor ki...Hem fiziksel hem de ruhsal olarak..Kız kuş gibi hafif, ardından ellerimin arasında koca bir kazık!! Daha hamileyken koca göbeğime rağmen kucağımda taşıdığım, ayaklarını yiye yiye bitiremediğim minik bebeğim birden gözüme, elime koca bir adam gibi gelmeye başladı..Öte yandan o minicik bebekten, daha dünkü çocuktan anlayış bekler olduk ya, abilik taslamasını bekler olduk ya...Gücüme gidiyor...O daha yarın 3 yaşını bitirecek minicik bir çocuk..Hala altı bezli, 2 yaş kilosunu hiç artıramamış, 13,5 kilo ile yaşına göre % 25 persantilde gezinen, yemek seçen, daha okula gitmeye yeni yeni alışmış, kitaba tipak, sıcağa sıkaç diyen, "what's the weather" şarkısını evde "vattuvedaaa" diye söyleyen, evet sürekli şarkı söyleyen, ilgi bekleyen, "anne beni kucaaama al" diyerek bana sarılıp sırtımı pıtpıtlayan minik bir bebek o daha...Neden ilgiyi paylaşsın ki? Neden bir gün içinde herşeyi bölüşür olsun ki??

Hep diyoruz ya; Çok mu düşünüyoruz? Çok mu irdeliyoruz? Annemler bu kadar vicdan yaptılar mı acaba? İlk 2. yi doğuran ben miyim sanki?...Biliyorum ilerde çok iyi olacak, kardeşli büyümek harika bir şey..ama şu an için zor bir dönem bence..ve hata yapmaktan, yanlış tepkiler vermekten, bilmeden, istemeden de olsa Arda'yı incitmekten korkuyorum...

Uykum da kaçtı...

9 yorum:

gezicini dedi ki...

maşallah ikisi de süper olmuş! ikinci- birinci yorumları yapamayacağım çünkü bilmiyorum. ama biraz zamanla daha iyi olur herhalde.
bu arada bizimki de kiloda %25 persentilde gezinen, altı bezli kocaman bir bebek :-)
kız da oğlan da şahane görünüyor !
sevgiler
gorki

saricizmeli dedi ki...

İlk 2. yi doğuran bizler değiliz elbet. Ve eminim tüm anneler aynı kaygılardan geçmişlerdir.

Değil 1-2 yıl 2 ay içinde Arda'nın Aylin'i oyunlarına kattığını (UE, NE'nin etrafına yastık dizerek üstkatta (ne demekse?) oynatıyor. Hatta NE'nin çıkardığı seslerden abim beni üst katta oynatsın dediğini iddia ediyor:)), Aylin'in de abisine sırıttığını gördükçe hayatının doğru kararını verdiğini göreceksin.

Kıtır yiyen annelerin bebekleri mi çok şekerleme oluyor diyeceğim ama benimki de az şeker değil. Niyet herhalde önemli olan;)

Itır dedi ki...

M.R ciğim, biliyorum iyi olacak..Abimle benden biliyorum, onsuz bir hayat düşünemiyorum..Ne güzel oyunlarını duymak sizinkilerin..Sabırsızlıkla bekliyorum o günleri..Hatta şu günleri:
"Annea al şu Aylini başımızdan, arkadaşlarımla çıkıcaz biz!"
"Anneaa ben de gitcem onlarlaaaa!"
:)

Gorkiciğim, sağolasın! Bizim koca kazıklar ne zaman bırakır sence bezi? 4 yaşına kadar bok temizleyeceğiz gibi görünüyor ne dersin?? ;)

pommeler dedi ki...

ne güzel çıkmışlar masallah :D
kardessiz olmaz benim kardesimm olmasaydı hayatımda düsünmek bile istemiyorum bence sen en güzelini yaptın ardaya müthis bir armağan verdin

Burcu dedi ki...

İçimi rahatlattın biraz biliyor musun... Sen yaz ara ara, haber ver 2 çocuklu olmak o kadar da zor değilmiş diye.. beyaz yalan d aolsa öyle de ama e mi?? :)

Dilek dedi ki...

bizim kızların arası da 4 yaş. , küçük henüz 3 aylık, ablamız bize neler yapıyor kıskançlıktan mesela bugün okula gitmedi, başımın etini yiyor:) zoor ama eminim büyüyünce iyiki kardeşiz diyecekler...

Hülya Cinsçiçekçi dedi ki...

çok çok çok operim...
mutluluk verdi bu yazın bana, endişe değil.
arda harika bi çocuk. sen şahane annesin.. canım feci halde kız çocuk istiyor.
gene opuyorum

Itır dedi ki...

Pommeler..bende düşünemiyorum kardeşimsiz hayatı..evet güzel hediye oldu değil mi Arda2 ya? Hem de bugün doğumgünü! :)

Burcu..bol bol keyifli anları yazacağım senin için..sana özel ;)

Dilek bence de büyüyünce bayılacaklar bu duruma..Ama sizde hep bir kıyafet kavgası olacak!! :)

Hülyacan, ne iyi sıkmamışım, endişelendirmemişim..Bakma aslında iyi bir deneyim oluyor gerçektende :)
Kız da yakışır sana beee! :-)

Bezen Hindistan dedi ki...

2 hafta sonra 2. gelecek bize de, coktan girdim stresine. yazini okumak iyi geldi. uzun suredir sucluluk duygusu icindeyim kizima karsi. sanki ihanet ediyormusum gibi. ama hormonlar da bos durmuyor ya daha cabuk kiziyorum ona sonra ona kizdim diye kendimi yiyorum falan...daha bunun dogum sonrasi bunalimi var ki dusunmek bile istemiyorum. onerilerini beklerim:)
sevgiler

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...