5 Aralık 2009 Cumartesi


Cumaları yarım günüm ya, ne zamandır yüzme antremanları yüzünden eve erken gelmiyordum. Dün işten çıkıp doğruca eve attım kendimi, Selvi aramıştı zaten öğle uykusunu uyumadı diye, bir önceki gece de çok uyanmıştı...
Selvi' nin mutlu mesut erkenden yollanması ile başbaşa kaldık Totimle. Emiştik, oynaştık, D&R dan yeni aldığım kitaplara göz attık veee ne zamandır istiyordum kek yaptık! Bu aktivite Arda paşanın çok hoşuna gitti, sürekli karıştırdı, tezgahın üzerine terfi ettiği için de pek zevklendi.
Tarif annemin yazdığı kitaptan, klasik kek hamuru. İçine türlü malzeme eklenerek "bilmemneli kek" olabiliyor. Biz ceviz, fındık, tarçın ve elma koyarak apple pie kıvamında bir tat yakaladık.
Ben malzemeleri katarken Toti her daim karıştırdı, biraz ceviz tırtıkladı, fındık-ceviz rondodan geçerken düğmeye o bastı vuuuuuuu diyerekten...

Bayağı hızlı hareket ettim, tezgahın yanından ayrılmamak için akrobatik hareketler yaptım, neyse her iş bitti keki kalıba dökeceğim, bir kıyamet!!! Bizimkisi önündeki oyuncağı alındığı için fena bozuldu!! Zor teskin ettim, hem gönlünü almak için hemde adettendir ya bir parmak çiğ kek yalattım...Ben küçükken sabırsızlıkla beklerdik abimle kalıba aktarılışını kekin, sonrada parmaklama kavgası çıkardı, sen daha çok yaladın diye, ağzımız burnumuz batardı! :)

Kek pişerken ev misss gibi koktu, makineye de kahve koydum, ondan da ayrı bir koku, ohhh soğuk bir kış günü, hava gıpgriyken daha müthiş bir ev kokusu düşünemiyorum...

3 yorum:

Nur dedi ki...

itircim valla kekler, kabak tatlilari, facebook'ta gordugum guzel yazi karakteri ile yazilmis italyan menuleri... mutfak konusunda da maharetli oldugunu uzaklardan cok net gorebiliyorum. aslan arkadasim benim.. (
(bu arada yay burcundan hazzetmedigin konusunu bir kez daha dusun derim:)))

Itır dedi ki...

Nuuurrr yazım hatası kızım, hiç olur mu? en sevdiğim burç yay demek istemiştim!!!
O postu tekrar yazdım, anlam düşüklüğünü düzelttim, bir daha oku!!!
öperim canım yay arkadaşımmmm :-)

Nur dedi ki...

sagol canim itirim. ben de en cok aslanlari severim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...